January 13, 2010

Cerita Streamyx (Part 2)

Cerita ni nk sambung last entry.Arini,buat kesekian kali nye,kena gi TM Point lg....(kali ke 4 yer...)

Alamak...lupa plak nk update kes aritu...Kul 5.45pm,dpt la jumpa Fifa (PIC for the day).Dia tulun tgkkan.Ekceli Fida kata,utk activation no barru it takes 3 days,not 24 hours yg mcm staff sblm ni bgtau.Hape la dorg ni...Sorg ckp lain,sorg ckp lain.Fida bgtau yg dia akan cuba maintain no. lama sbb procedure dia senang n lg cepat.Do whatever necessary,yg sy tau sy nk Streamyx sy.Fida bg hp no dia n mintak call dia esok utk tau status issue ni.xpon dia kata,bule sms coz takut dia x bule angkat.Syukur la,bule setel.Balik trus gi Shah Alam n gi Syed Bistro utk beli Beriyani Bukhara (menyedap hati yg berapi).

Soknye call Fida,x angkat.Fine,dia sibuk.Sms dia tanye isu tu.Senyap jek...Ok xpe.Esoknye lg skalik kol (2-3 kali sbnrnye) n sms lg...xde jawapan.Mcm mana ni,kata nk update.Ade ke patut layan customer ini mcm?xpe...sabar yan...sabar byk2.Next morning,one girl name Nora call bgtau yg issue tu dh setel.Kekal no baru.Issue akan close dlm masa 3 hari.Utk Streamyx another 3 days.Ya Allah...apa la trok sgt dorg ni.Dh la mcm2 issue timbul then nk kena tgu lg lama...Sabar jelah.

Arini dh cukup haul (3 ari utk no. baru),so gatal tgn tepon TM100.Rupanye...ada masalah lain plak.Operator tu bgtau yg ada issue dgn address.Oh gosh...nobody call tanye full address.Igt dh cukup dh aritu time apply n isi form.Dia kata kena gi TM Point utk setelkn.Apa la TM ni...Dia igt org xde keje ke?Igt pegi TM Point tu mcm gi holiday ke?Kalu gi sana dpt voucher holiday kt Langkawi 4 ari 3 mlm ke...best la jugak...

Nk x nk kena la g jugak...kalu x nnt x setel.So skg ni ada kt TM Point.Dh jumpa PIC (nama dia xtau).Dia kata mmg ada masalah dgn system.Sbbnye,telefon n internet guna 2 system yg berbeza.Pedulik apa...Korg yg punye systemWork out la supaya bule bg service bagus kt customer.Then officer dia masuk campur coz mcm xle nk setel.Dorg send this issue to sape ntah (ada sorg akak ni...agaknye dia yg jaga system ni kot).Ekceli,x phm la system dorg ni.Simplify kan system tu...Buat satu system yg mana bile kita apply telepon,dia connect utk internet.

TM x bule la expect customer dia bule dtg byk kali (in my case,4 kali dh ni).Kitorg ni keje jugak,carik duit nk byr bil korg nnt.Konon,Broadband pertama di Malaysia...tp service sedey sgt.Sy mmg x rekomen la TM kt org lain.Cukup la sy jek yg kena.Nyusahkan.Call TM100 pon x byk membantu.Rsnye Help Desk iPerintis jauh lg baik.xya gi jumpa technician one to one,dorg tgk dlm system then bule setelkan.

So ni masih menunggu dorg setelkan...xtau la apa citer.xpe...kita tgk dan lihat.Jap agi kita update ye.

(Yan melaporkan dari TM Menara)

3 comments:

ietah said...

salam yan..
kalau ko nak lg senang,xpayah naik turun tangga tm point lg nak register streamyx..kalau ko gajin bukak wanitamelayu.com..ade part perkhidmatan..xsilap aku blossom kot name dia,dia boleh registerkan streamyx...ko dok umah xyah wat pe2...aku gune servis dia ler...

aryany said...

Thanks ietah...Alhamdullillah dorg dh psg Jumaat ptg.Sengal jek...Apapon,thanks once again.

ietah said...

same2 yan..
kalau aku jadik ko pun bengang jugak..cam dah xder keje lain turun naik TMpoint..servis camtu gak...haish..
skang dah oklah yer?
alhamdulilah...
yan,update ler blog.aku suke bace part si kecik ni...
(blog aku pun xhapdet2,hahaha)